ПСММ є інструментом стратегічного планування розвитку транспортної системи та формування транспортної політики міста.
Метою ПСММ є покращення якості життя завдяки досягненню щонайменше наступних цілей:
- Забезпечення усіх верств населення ефективними та доступними транспортними можливостями для доступу до місць призначення;
- Підвищення рівня безпеки під час щоденних переміщень;
- Зменшення забруднення повітря, рівня шуму, викидів парникового газу, спричинених транспортними засобами та інфраструктурою;
- Зниження енергоспоживання;
- Підвищення ефективності та економічної доцільності транспортування людей та вантажів завдяки науковому обґрунтуванню рішень в транспортній сфері;
- Формування більшої привабливості та якості міського середовища та міського дизайну на користь громадян, економіки та суспільства в цілому.
На відміну від традиційних підходів транспортного планування, ПСММ робить особливий̆ наголос на залученні громадян та зацікавлених сторін, координації̈ між різними сферами (транспорт, землекористування, екологія, економічний розвиток, соціальна політика, охорона здоров’я тощо), між органами влади різного рівня та суміжними органами влади. ПСММ потребують довгострокового та сталого бачення вигляду міської території і беруть до уваги ширші витрати та переваги для суспільства, а також роблять окремий наголос на важливості оцінки.
ОБЛАСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ
Політика та заходи, визначені у Плані сталої міської мобільності, стосуються усіх видів та форм транспорту в цілій міській агломерації, включаючи громадський та індивідуальний, пасажирський та вантажний, моторизований та немоторизований транспорт, піше пересування та паркування.
ОСНОВНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ
- Довгострокове бачення та чіткий план виконання;
- Залучення до розробки та виконання плану, громадськості та зацікавлених сторін;
- Збалансований та комплексний розвиток усіх видів транспорту;
- Горизонтальна та вертикальна інтеграція відповідних органів влади;
- Оцінка теперішнього та майбутньої роботи міської транспортної системи;
- Регулярний моніторинг, аналіз та звітування;
- Аналіз витрат та переваг для всіх видів транспорту.
ЗАВДАННЯ
- Комплексний аналіз сучасного стану мобільності та транспортної системи міста;
- Розробка мультимодальної транспортної моделі;
- Оптимізація мережі громадського транспорту;
- Розробка концепції розвитку велосипедного транспорту та пішохідного руху;
- Розробка концепції паркувального простору;
- Комплексний аналіз безпеки дорожнього руху;
- Оцінка перспективного розвитку міста, його вплив на транспортну мережу, визначення критичних зон, які потребуватимуть першочергової уваги;
- Визначення стратегічних (довгострокових) напрямків розвитку міської транспортної інфраструктури;
- Формування заходів та потенційних проектів для досягнення стратегічних цілей в основних напрямках розвитку;
- Розробка набору соціально-економічних, екологічних та транспортних показників, які визначатимуть наявність чи відсутність поступу в галузі міської мобільності;
- Розробка покрокового плану запровадження заходів сталого розвитку, включно з оцінкою вартості цих заходів;
- Розробка механізмів контролю за виконанням Плану сталої міської мобільності та моніторингу поступу в галузі міської мобільності;
- Розробка заходів збалансованого використання міського простору різними учасниками руху.
Приклад: План сталої міської мобільності Миколаєва
Настанови Європейської Комісії з розробки та виконання плану сталої міської мобільності:
http://www.eltis.org/sites/default/files/sump_guidelines_ukr_.pdf