Транспортно-пересадковий вузол (ТПВ) — це елемент планувальної структури найкрупнішого, крупного або великого міста, що виконує функцію розподілу пасажиропотоків при здійсненні пересадки між різними видами зовнішнього та внутрішнього транспорту або між маршрутами одного або різних видів внутрішнього пасажирського транспорту. Можна сформолювати інакше: ТПВ – пасажирський комплекс, який виконує функції з перерозподілу пасажиропотоків між видами транспорту і напрямками руху. Зустрічається й аналогічний закордонний термін — транспортний хаб (transport hub).
Головні задачі:
- Забезпечення раціональної організації руху у вузлі;
- Забезпечення комфортних умов для посадки і висадки пасажирів різних видів транспорту;
- Забезпечення безпечного переміщення пасажиропотоків між різними видами транспорту;
- Забезпечення нормативної пішохідної доступності до зупинних пунктів та інших елементів пересадочних вузлів.
- Мінімізації витрат часу;
- Організація відстою маршрутного пасажирського транспорту, стоянок таксі, перехоплюючих стоянок транспортних засобів та велостоянок.
Незрідка на території транспортно-пересадкових вузлів розміщають комеційні об’єкти.
Перелік необхідних вихідних даних:
- Існуюча схема організації руху в межах вузла.
- Дані щодо система громадського транспорту (розташування зупинок, маршрути руху транспорту, розклад руху, характеристика рухомого складу).
- Дані пасажиропотоків вузла.
Програмне забезпечення:
На основі макромоделі, яка розробляється в програмному комплексі PTV Visum, розраховуються інтенсивності руху індивідуального транспорту та пасажиропотоків з урахуванням ТПВ і без нього, на поточний стан та прогнозні роки. На підставі отриманих розрахунків проводиться аналіз зміни пасажиропотоків і транспортної ситуації та виконується детальний аналіз розроблених планувальних варіантів ТПВ за допомогою мікромоделі в середовищі PTV Vissim.
Команда A+S має досвід роботи з розробки та виконала роботи з оптимізації транспортно-пересадкового вузла аеропорту Бориспіль.